Faglig udvikling
supervision og undervisning



Behandlingsfaglig og pædagogisk supervision af professionelle
Jeg tilbyder supervision til arbejdspladser, som beskæftiger sig med komplekse, menneskelige problematikker og processer. Jeg har fyldig erfaring inden for det pædagogiske og terapeutiske arbejde i forhold til børn, unge og familier med særlige behov bl.a.:
Dagbehandling og døgninstitutions-indsatser for børn, unge og voksne.
Familiebehandling.
Jeg yder også supervision på omsorgs-, sundheds- og normalområdet - bl.a. til:
Skoler, daginstitutioner og specialtilbud for børn og unge.
Sundhedsplejersker og hjemmeplejere.
Jordemødre og sygeplejersker.
Socialrådgivere.
Eksempler på temaer og situationer, der kan tages op til supervision
Supervisionens form, indhold og fokus kan variere og tilpasses i forhold til jeres ønsker. Emnerne kan være sagsorienterede, hvor vi tager en specifik sag op og ser på den i sin helhed. Vi kan også fokusere på dele af en sag, som I er særligt udfordret af.
Andre gange drøfter vi temaer, som du/I er blevet optaget af i jeres arbejde - fx:
Overvejelser og udfordringer i det professionelle arbejde med angstproblematikker, kønsidentitet, overgrebsproblematikker, traumatiserede mennesker mv.
Inddragelse af børn i deres egen sag.
Design af interventioner i arbejdet med familier.
Om at skabe fælles fokus og retning i indsatser.
At arbejde med svære følelser og udtryk som vrede, sorg, mistillid, utryghed mv.
At håndtere det personlige og det private i det professionelle relations arbejde
Supervisioner i jeres personalegruppe kan eventuelt kombineres med mindre oplæg fra mig om forståelser, metoder og øvelser i det professionelle arbejde, som er relevante for jer - fx narrative tilgange, brug af video i arbejdet med relationer, tilgange til at se på samspil, krise- og konflikthåndtering m.v. Læs mere under kompetenceudvikling længere nede på siden.
Skræddersyede forløb
Supervisioner kan tilrettelægges som planlagte forløb eller som enkeltstående ad hoc-supervisioner. Kontakt mig gerne, for en snak om jeres situation og interesser. Jeg kommer også gerne ud på arbejdspladsen for et møde, hvor vi sammen kan drøfte, hvordan et forløb kan designes, så det matcher jeres forhold og behov. Derefter sender jeg et tilbud med beskrivelser og priser, som grundlag for en evt. aftale om et supervisionsforløb.
Læs mere
Behandlingsfaglig og pædagogisk supervision af professionelle
Jeg tilbyder supervision til arbejdspladser, som beskæftiger sig med komplekse, menneskelige problematikker og processer. Jeg har fyldig erfaring inden for det pædagogiske og terapeutiske arbejde i forhold til børn, unge og familier med særlige behov bl.a.:
Dagbehandling og døgninstitutions-indsatser for børn, unge og voksne.
Familiebehandling.
Jeg yder også supervision på omsorgs-, sundheds- og normalområdet - bl.a. til:
Skoler, daginstitutioner og specialtilbud for børn og unge.
Sundhedsplejersker og hjemmeplejere.
Jordemødre og sygeplejersker.
Socialrådgivere.
Eksempler på temaer og situationer, der kan tages op til supervision
Supervisionens form, indhold og fokus kan variere og tilpasses i forhold til jeres ønsker. Emnerne kan være sagsorienterede, hvor vi tager en specifik sag op og ser på den i sin helhed. Vi kan også fokusere på dele af en sag, som I er særligt udfordret af.
Andre gange drøfter vi temaer, som du/I er blevet optaget af i jeres arbejde - fx:
Overvejelser og udfordringer i det professionelle arbejde med angstproblematikker, kønsidentitet, overgrebsproblematikker, traumatiserede mennesker mv.
Inddragelse af børn i deres egen sag.
Design af interventioner i arbejdet med familier.
Om at skabe fælles fokus og retning i indsatser.
At arbejde med svære følelser og udtryk som vrede, sorg, mistillid, utryghed mv.
At håndtere det personlige og det private i det professionelle relations arbejde
Supervisioner i jeres personalegruppe kan eventuelt kombineres med mindre oplæg fra mig om forståelser, metoder og øvelser i det professionelle arbejde, som er relevante for jer - fx narrative tilgange, brug af video i arbejdet med relationer, tilgange til at se på samspil, krise- og konflikthåndtering m.v. Læs mere under kompetenceudvikling længere nede på siden.
Skræddersyede forløb
Supervisioner kan tilrettelægges som planlagte forløb eller som enkeltstående ad hoc-supervisioner. Kontakt mig gerne, for en snak om jeres situation og interesser. Jeg kommer også gerne ud på arbejdspladsen for et møde, hvor vi sammen kan drøfte, hvordan et forløb kan designes, så det matcher jeres forhold og behov. Derefter sender jeg et tilbud med beskrivelser og priser, som grundlag for en evt. aftale om et supervisionsforløb.
Læs mere
Behandlingsfaglig og pædagogisk supervision af professionelle
Jeg tilbyder supervision til arbejdspladser, som beskæftiger sig med komplekse, menneskelige problematikker og processer. Jeg har fyldig erfaring inden for det pædagogiske og terapeutiske arbejde i forhold til børn, unge og familier med særlige behov bl.a.:
Dagbehandling og døgninstitutions-indsatser for børn, unge og voksne.
Familiebehandling.
Jeg yder også supervision på omsorgs-, sundheds- og normalområdet - bl.a. til:
Skoler, daginstitutioner og specialtilbud for børn og unge.
Sundhedsplejersker og hjemmeplejere.
Jordemødre og sygeplejersker.
Socialrådgivere.
Eksempler på temaer og situationer, der kan tages op til supervision
Supervisionens form, indhold og fokus kan variere og tilpasses i forhold til jeres ønsker. Emnerne kan være sagsorienterede, hvor vi tager en specifik sag op og ser på den i sin helhed. Vi kan også fokusere på dele af en sag, som I er særligt udfordret af.
Andre gange drøfter vi temaer, som du/I er blevet optaget af i jeres arbejde - fx:
Overvejelser og udfordringer i det professionelle arbejde med angstproblematikker, kønsidentitet, overgrebsproblematikker, traumatiserede mennesker mv.
Inddragelse af børn i deres egen sag.
Design af interventioner i arbejdet med familier.
Om at skabe fælles fokus og retning i indsatser.
At arbejde med svære følelser og udtryk som vrede, sorg, mistillid, utryghed mv.
At håndtere det personlige og det private i det professionelle relations arbejde
Supervisioner i jeres personalegruppe kan eventuelt kombineres med mindre oplæg fra mig om forståelser, metoder og øvelser i det professionelle arbejde, som er relevante for jer - fx narrative tilgange, brug af video i arbejdet med relationer, tilgange til at se på samspil, krise- og konflikthåndtering m.v. Læs mere under kompetenceudvikling længere nede på siden.
Skræddersyede forløb
Supervisioner kan tilrettelægges som planlagte forløb eller som enkeltstående ad hoc-supervisioner. Kontakt mig gerne, for en snak om jeres situation og interesser. Jeg kommer også gerne ud på arbejdspladsen for et møde, hvor vi sammen kan drøfte, hvordan et forløb kan designes, så det matcher jeres forhold og behov. Derefter sender jeg et tilbud med beskrivelser og priser, som grundlag for en evt. aftale om et supervisionsforløb.
Læs mere
Kompetenceudvikling for personalegrupper
Som personalegruppe kan I rekvirere mig til at inspirere og understøtte jeres faglige udvikling i form af oplæg, temadage, undervisningsdage eller mere fyldige kompetenceudviklingsforløb. Undervisning kan evt. kombineres med konsulentstøtte til processerne og/eller supervisioner i forhold til implementering af nye praksisser.
Eksempler på kompetencer, jeg kan hjælpe med at udvikle, træne og omsætte i tilpasset form i forhold til hver enkelt arbejdsplads:
Udvikling af en nænsom, udviklingsorienteret og nuanceret sprogbrug i arbejdet med børn, unge og familier
Skriftlighed og dokumentation ifm. underretninger, afrapporteringer, mødereferater, journalisering mv.
Identificering af og sprog for mikrosamspil i voksen-barn relationer.
At skabe bæredygtigt og udviklende samarbejde med forældre i komplekse børnesager.
Opbygning af strukturer, standarder og procedurer for at sikre en velfungerende behandlingskultur (sagskonferencer, drøftelser, skriftlighed, afrapportering.)
At udvikle og værne om en konstruktiv, kollegial feedback-kultur.
Gode praksisser for håndtering af kriser og konflikter – Ift. borgere, brugere/klienter/patienter og ift. kolleger og medarbejdere.
Håndtering af klager - forebyggelse og håndtering af kritik, utilfredshed og klager generelt og/eller håndtering af konkrete klagesager.
Brug af video i arbejdet med børn, unge og familier og/eller ift. til deling og læring vedr. egen faglige tilgange.
Læs om aktuelle kurser, som jeg udbyder nedenstående samt om viften af kurser og uddannelser, som vi udbyder i Narrative Perspektiver.
Tid, sted og priser
Typisk foregår undervisningen hos jer, men der er også mulighed for, at I kommer hos mig.
Design af undervisning og kompetenceudviklingsforløb varierer afhængig af emne, deltagerantal og ikke mindst jeres ønsker til forløbet. Undervisning kan vare fra få timer til halve/hele dage, flere dage i træk eller spredes over længere tid. Det beslutter vi sammen. Så kontakt mig og lad os se på mulighederne for et design, som passer jer.
Læs mere
Kompetenceudvikling for personalegrupper
Som personalegruppe kan I rekvirere mig til at inspirere og understøtte jeres faglige udvikling i form af oplæg, temadage, undervisningsdage eller mere fyldige kompetenceudviklingsforløb. Undervisning kan evt. kombineres med konsulentstøtte til processerne og/eller supervisioner i forhold til implementering af nye praksisser.
Eksempler på kompetencer, jeg kan hjælpe med at udvikle, træne og omsætte i tilpasset form i forhold til hver enkelt arbejdsplads:
Udvikling af en nænsom, udviklingsorienteret og nuanceret sprogbrug i arbejdet med børn, unge og familier
Skriftlighed og dokumentation ifm. underretninger, afrapporteringer, mødereferater, journalisering mv.
Identificering af og sprog for mikrosamspil i voksen-barn relationer.
At skabe bæredygtigt og udviklende samarbejde med forældre i komplekse børnesager.
Opbygning af strukturer, standarder og procedurer for at sikre en velfungerende behandlingskultur (sagskonferencer, drøftelser, skriftlighed, afrapportering.)
At udvikle og værne om en konstruktiv, kollegial feedback-kultur.
Gode praksisser for håndtering af kriser og konflikter – Ift. borgere, brugere/klienter/patienter og ift. kolleger og medarbejdere.
Håndtering af klager - forebyggelse og håndtering af kritik, utilfredshed og klager generelt og/eller håndtering af konkrete klagesager.
Brug af video i arbejdet med børn, unge og familier og/eller ift. til deling og læring vedr. egen faglige tilgange.
Læs om aktuelle kurser, som jeg udbyder nedenstående samt om viften af kurser og uddannelser, som vi udbyder i Narrative Perspektiver.
Tid, sted og priser
Typisk foregår undervisningen hos jer, men der er også mulighed for, at I kommer hos mig.
Design af undervisning og kompetenceudviklingsforløb varierer afhængig af emne, deltagerantal og ikke mindst jeres ønsker til forløbet. Undervisning kan vare fra få timer til halve/hele dage, flere dage i træk eller spredes over længere tid. Det beslutter vi sammen. Så kontakt mig og lad os se på mulighederne for et design, som passer jer.
Læs mere
Kompetenceudvikling for personalegrupper
Som personalegruppe kan I rekvirere mig til at inspirere og understøtte jeres faglige udvikling i form af oplæg, temadage, undervisningsdage eller mere fyldige kompetenceudviklingsforløb. Undervisning kan evt. kombineres med konsulentstøtte til processerne og/eller supervisioner i forhold til implementering af nye praksisser.
Eksempler på kompetencer, jeg kan hjælpe med at udvikle, træne og omsætte i tilpasset form i forhold til hver enkelt arbejdsplads:
Udvikling af en nænsom, udviklingsorienteret og nuanceret sprogbrug i arbejdet med børn, unge og familier
Skriftlighed og dokumentation ifm. underretninger, afrapporteringer, mødereferater, journalisering mv.
Identificering af og sprog for mikrosamspil i voksen-barn relationer.
At skabe bæredygtigt og udviklende samarbejde med forældre i komplekse børnesager.
Opbygning af strukturer, standarder og procedurer for at sikre en velfungerende behandlingskultur (sagskonferencer, drøftelser, skriftlighed, afrapportering.)
At udvikle og værne om en konstruktiv, kollegial feedback-kultur.
Gode praksisser for håndtering af kriser og konflikter – Ift. borgere, brugere/klienter/patienter og ift. kolleger og medarbejdere.
Håndtering af klager - forebyggelse og håndtering af kritik, utilfredshed og klager generelt og/eller håndtering af konkrete klagesager.
Brug af video i arbejdet med børn, unge og familier og/eller ift. til deling og læring vedr. egen faglige tilgange.
Læs om aktuelle kurser, som jeg udbyder nedenstående samt om viften af kurser og uddannelser, som vi udbyder i Narrative Perspektiver.
Tid, sted og priser
Typisk foregår undervisningen hos jer, men der er også mulighed for, at I kommer hos mig.
Design af undervisning og kompetenceudviklingsforløb varierer afhængig af emne, deltagerantal og ikke mindst jeres ønsker til forløbet. Undervisning kan vare fra få timer til halve/hele dage, flere dage i træk eller spredes over længere tid. Det beslutter vi sammen. Så kontakt mig og lad os se på mulighederne for et design, som passer jer.
Læs mere
Aktuelle kurser



Videobaseret metode i arbejdet med voksen-barn-samspil
2. og 3. mARTS 2026 kl. 9-16
På dette 2-dagskursus får du metoder til og træning i gennem brug af video:
at identificere mikro-elementer i det nære samspil mellem voksen og barn
at udvikle et nuanceret sprog om delelementer i mikrosamspil
at støtte og engagere voksne i at se betydningen af egne bidrag i samspil med barnet og opdage barnets styrker og udfordringer i samspillet
at anvende narrative tilgange i det undersøgende og udviklende arbejde med voksen-barn-samspil.
Kurset henvender sig til professionelle, som arbejder med at fremme positivt samspil mellem voksne og børn på 0-10 år - bl.a. familiebehandlere, sundhedsplejersker, døgninstitutionsmedarbejdere, psykologer, sygeplejersker, PPR-, familiepleje-, netværkspleje-, dagpleje- og pædagogiske konsulenter.
Samlet pris for 2 dage: 3.200 kr. + moms - incl. forplejning
Læs mere og tilmeld dig



Kursus 1 om transkønnethed:
Væsentligt at vide?
.Januar 2026 kl. 9-16
En fagligt inspirerende, bevidstgørende og praksisnær kursus-dag for fagpersoner, som arbejder med transkønnede børn, unge eller voksne.
På dagen præsenteres du for oplæg om forståelser af og sprog om transkønnethed samt deltagerinddragende øvelser, erfaringsdeling og refleksive processer i forhold til at arbejde med transkønnede.
Jeg afholder dette kursus sammen med psykolog Ida Vorm, som har fyldig, terapeutisk erfaring med transkønnede.
Pris: 1.600 kr. + moms - incl. forplejning.
Læs mere og tilmeld dig



Kursus 2 om transkønnethed:
Hvordan har du samtaler om det?
Kurset fokuserer på metodiske aspekter i forhold til at arbejde responsbaseret og narrativt med et stærkt norm- og magtkritisk blik i arbejdet med transkønnede.
Dagene består af en kombination af oplæg, øvelser, erfaringsdeling og refleksioner samt mere konkret sparring og evt. også minisupervisioner i forhold til deltagernes praksisser
Læringsmål for dagene:
at få opmærksomheder og samtaletekniske indgangsvinkler til at møde transpersoner med fokus på tryghed, nysgerrighed og respekt.
øvelser i at omsætte pointer om sproglig opmærksomheder fra kursus 1 om transkønnethed (se ovenstående).
at dygtiggøres i norm- og magtkritiske tilgange i arbejdet med transkønnede.
at skærpes i forhold til narrative og responsbaserede pointer og elementer i arbejdet med transkønnede.
Jeg afholder dette kursus sammen med psykolog Ida Vorm, som har fyldig, terapeutisk erfaring med transkønnede.
Samlet pris for 2 dage: 3.200 kr. + moms - incl. forplejning.
Kurset fokuserer på metodiske aspekter i forhold til at arbejde responsbaseret og narrativt med et stærkt norm- og magtkritisk blik i arbejdet med transkønnede.
Dagene består af en kombination af oplæg, øvelser, erfaringsdeling og refleksioner samt mere konkret sparring og evt. også minisupervisioner i forhold til deltagernes praksisser
Læringsmål for dagene:
at få opmærksomheder og samtaletekniske indgangsvinkler til at møde transpersoner med fokus på tryghed, nysgerrighed og respekt.
øvelser i at omsætte pointer om sproglig opmærksomheder fra kursus 1 om transkønnethed (se ovenstående).
at dygtiggøres i norm- og magtkritiske tilgange i arbejdet med transkønnede.
at skærpes i forhold til narrative og responsbaserede pointer og elementer i arbejdet med transkønnede.
Jeg afholder dette kursus sammen med psykolog Ida Vorm, som har fyldig, terapeutisk erfaring med transkønnede.
Samlet pris for 2 dage: 3.200 kr. + moms - incl. forplejning.
Kurset fokuserer på metodiske aspekter i forhold til at arbejde responsbaseret og narrativt med et stærkt norm- og magtkritisk blik i arbejdet med transkønnede.
Dagene består af en kombination af oplæg, øvelser, erfaringsdeling og refleksioner samt mere konkret sparring og evt. også minisupervisioner i forhold til deltagernes praksisser
Læringsmål for dagene:
at få opmærksomheder og samtaletekniske indgangsvinkler til at møde transpersoner med fokus på tryghed, nysgerrighed og respekt.
øvelser i at omsætte pointer om sproglig opmærksomheder fra kursus 1 om transkønnethed (se ovenstående).
at dygtiggøres i norm- og magtkritiske tilgange i arbejdet med transkønnede.
at skærpes i forhold til narrative og responsbaserede pointer og elementer i arbejdet med transkønnede.
Jeg afholder dette kursus sammen med psykolog Ida Vorm, som har fyldig, terapeutisk erfaring med transkønnede.
Samlet pris for 2 dage: 3.200 kr. + moms - incl. forplejning.
. og 20. Marts 2026 kl. 9-16
Læs mere og tilmeld dig
Andres ord
"
Jeg blev så inspireret af Mies undervisning og har fået nye ideer til, hvordan jeg kan bruge video i mit arbejde med familierne.
"
Jeg kunne rigtig godt lide kombinationen af gode øvelser og interessante oplæg, som gav mig noget at tænke over.
"
Det er en fagligt inspirerende supervision, som foregår i en rar atmosfære, hvor vi bliver lyttet til og støttes godt - både hver især og som gruppe.
Kontakt mig for en dialog om jeres situation og ønsker.
- Så designer vi sammen et tilbud, som passer jer.
Ring til mig på tlf. 28303414 eller skriv til mie@differens.dk
Kontakt mig for en dialog om jeres situation og ønsker.
- Så designer vi sammen et tilbud, som passer jer.
Ring til mig på tlf. 28303414 eller skriv til mie@differens.dk
kontakt DIFFERENS
Mie Daverkosen
Terapeut og organisationskonsulent
Mail: mie@differens.dk
Mobil: 28 30 34 14
adresse
c/o Narrative Perspektiver
Trianglen
Østerbrogade 29, 3. sal
2100 København
partnerskab
Læs mere om praksisfællesskabet
Narrative Perspektiver og se viften
af kurser og andre tilbud:
narrativeperspektiver.dk
Booking og betaling
CVR-nr. 25184262
Konto-nr. 7739 0001866199
Book tid og se priser
kontakt DIFFERENS
Mie Daverkosen
Terapeut og organisationskonsulent
Mail: mie@differens.dk
Mobil: 28 30 34 14
adresse
c/o Narrative Perspektiver
Trianglen
Østerbrogade 29, 3. sal
2100 København
partnerskab
Læs mere om praksisfællesskabet
Narrative Perspektiver og se viften
af kurser og andre tilbud:
narrativeperspektiver.dk
Booking og betaling
CVR-nr. 25184262
Konto-nr. 7739 0001866199
Book tid og se priser
kontakt DIFFERENS
Mie Daverkosen
Terapeut og organisationskonsulent
Mail: mie@differens.dk
Mobil: 28 30 34 14
adresse
c/o Narrative Perspektiver
Trianglen
Østerbrogade 29, 3. sal
2100 København
partnerskab
Læs mere om praksisfællesskabet
Narrative Perspektiver og se viften
af kurser og andre tilbud:
narrativeperspektiver.dk
Booking og betaling
CVR-nr. 25184262
Konto-nr. 7739 0001866199
Book tid og se priser
Kontakt mig for en dialog om jeres situation og ønsker.
- Så designer vi sammen et tilbud, som passer jer.
Ring til mig på tlf. 28303414 eller skriv til mie@differens.dk
Kontakt mig for en dialog om jeres situation og ønsker.
- Så designer vi sammen et tilbud, som passer jer.
Ring til mig på tlf. 28303414 eller skriv til mie@differens.dk